Alertă de la ANAF! Nu deschideți aceste fișiere

ANAF atenționează asupra unei campanii de mesaje false, transmise în numele instituției, prin care contribuabililor li se solicită ”Fișele Client și Fișa Furnizor (dacă este cazul) pentru facturile emise și primite în luna curentă, pentru verificarea setărilor în sistemul eFactura”.
Filip Stan
27 dec. 2023, 16:31
Alertă de la ANAF! Nu deschideți aceste fișiere

Instituția spune că acest mesaj nu este transmis de ANAF și recomandă să nu se dea curs unor astfel de solicitări.

Cei care primesc un astfel de mesaj nu trebuie să deschidă e-mailurile, să nu acceseze documentele anexate sau link-urile din conținut și să nu transmită bani către conturile menționate.

Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția.

Reamintim că sistemul RO e-Factura devine obligatoriu de la 1 ianuarie 2024 pentru toate livrările de bunuri şi prestările de servicii care au loc în România.

Măsura este aplicabilă până la 31 decembrie 2026, precizează un comunicat transmis de Ministerul de Finanțe.

ANAF introduce factura electronică, obligatorie pentru SRL,  PFA, II, PFI și ONG-uri

Sunt vizate SRL-urile dar si PFA, II, PFI, chiar și ONG-urile care desfășoară activitate economică.

Sistemul național privind factură electronică RO e-Factura va fi extins, din 2024, la toate:

(i) persoanele stabilite în România, indiferent dacă au cod de TVA sau nu,
(ii) la persoanele nestabilite în România, dar înregistrate în scopuri de TVA în România, pentru toate operațiunile care au locul livrării sau prestării pe teritoriul național.

În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2024, aceste persoane au obligația să transmită facturile emise, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, indiferent dacă destinatarii sunt sau nu înregistrați în Registrul RO e-Factura.

Transmiterea facturilor prin sistem nu este obligatorie pentru exporturi și livrări intracomunitare de bunuri.

Cu excepția situației în care atât furnizorul/prestatorul, cât și destinatarul sunt înregistrați în Registrul RO e-Factura, persoanele menționate mai sus sunt obligate să transmită facturile emise către destinatari conform prevederilor Codului fiscal.

Termenul limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național este de 5 zile lucrătoare de la dată emiterii facturii.

Citește și: Când vor ajunge la români pensiile majorate din ianuarie 2024. Calendarul a fost decalat din cauza zilelor libere la de la început de an

DailyBusiness
Siegfried Mureșan avertizează că blocajul politic din România riscă să aducă extrema dreaptă la putere
Spynews
Un asistent medical a fost găsit mort în camera de gardă, în Bicaz! Bărbatul avea 35 de ani
Fanatik.ro
Dan Negru, discurs-manifest în dimineața meciului România – Suedia: „Copiii au coloana strâmbă din cauza ghiozdanelor. De-asta dispare performanța!”
Capital.ro
Obligație pentru șoferii din România. Când trebuie montate anvelopele de iarnă în 2026
Playtech.ro
Ce amendă riști dacă nu asiguri mașina după ce ai parcat. Regula valabilă și pentru automobilele cu transmisie automată
Adevarul
„În mai puțin de 4 ani poți ajunge la 15.000 de euro pe lună”. Secretele muncii la 163 de metri înălțime, pe turbine eoliene
wowbiz.ro
EXCLUSIV | Cristina Dorobanţu, vedeta Ştirilor Kanal D, s-a căsătorit şi va deveni mămică: „Este ca un vis frumos pentru mine”
Economica.net
Un nou model Dacia. Va fi electric şi nu e Spring
kanald.ro
Impact mortal pe „Drumul Morții”. Un bărbat și-a pierdut viața în urma unei depășiri periculoase
iamsport.ro
Gică Hagi a ales echipa de start pentru meciul cu Suedia. Câteva surprize mari
MediaFlux
Horoscop 5 octombrie 2026. Săptămâna începe cu o veste care schimbă toate calculele! Unele zodii dau lovitura, altele trebuie să ia rapid o decizie
stirilekanald.ro
Tren lovit de o dronă rusească, la granița cu Polonia. Oficialii străini trecuseră prin zonă cu doar câteva minute înainte