Trei lumi diferite, trei destine legate se împletesc încercând să zugravească personalitatea celui mai cunoscut sculptor român, Constantin Brâncuşi, a cărui operă a influenţat profund conceptul modern de formă în sculptură, pictură şi desen. O poveste despre dragoste, suferință, trădare, un film despre căutarea adevărului şi a perfecţiunii în artă, dar şi despre dezamăgirile provocate de nerealizări.
Paris – Povestea urmează pașii unui Brâncuşi (Ioan Andrei Ionescu) în plină maturitate fizică şi creativă. Este perioada ce urmează sosirii sale în capitala dragostei, perioada prieteniei cu elita artistică pariziană – Modigliani, şi a relaţiei cu Martha (Iulia Verdeș), unul dintre modelele sale, poate chiar modelul lui preferat. Care, în ciuda nenumăratelor sale trădări, îi rămâne credincioasă până pe patul de moarte. Sacrificiu, pasiune, îndoială, zbucium creator și zădărnicie, toate pe fundalul fascinatului atelier din Beaubourg , o mică Românie pe care Brâncuși a vrut s-o repatrieze, înainte de dispariţia sa.
București – Student la Arte Plastice în perioada instaurării regimului comunist, Marin Etu (Alexandru Potocean) este condamnat la 13 ani de detenție fiindcă i-a criticat pe membrii Academiei Române ce refuzaseră moștenirea lui Brâncuși către statul roman. Ironic, după ispășirea pedepsei, Securitatea îl obligă să falsifice lucrările lui Brâncuşi, transformându-l astfel în cel mai mare falsificator al celui ce credea că „Rien ne pousse à l’ombre des grands arbres” (La umbra marilor copaci nu crește nimic). Formele artei le plăsmuiește fără cusur, dar… se poate oare falsifica spiritul unui geniu?
Tibet – Milarepa (Claudiu Bleonț), un mare învăţat ce a trait în sec. al XII-lea în Tibet, este evocat deseori de Brâncuşi, mare admirator al învăţăturilor sale, dar şi de Marin Etu, care află despre viaţa lui Milarepa de la un coleg de celulă. Milarepa este liantul dintre Brâncuşi şi falsificatorul său, liantul dintre destinele lor.
Adrian Popovici revine în atenția publicului după „Toţi copiii Domnului” (2012), peliculă ce a reprezentat Republica Moldova la Oscarul pentru film strain în 2013. Scenariul „Brâncuși din eternitate” este scris de Radu Aneste Petrescu, Ioan Carmazan și Pascal Ilie Virgil, producători Adrian Popovici și Cornelia Paloș, iar filmările au avut loc la București.
Distincții: 2009 Atlantis Award – Best Feature Screenplay – Moondance Film Festival (USA); 2010 – Golden Brads Finalist (Movie Script contest); 2010 – Independent Screenplay Awards, Finalist Best Screenplay Writer, Ohio Independent Pictures.
Un film produs cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei, al Televiziunii Române şi al Optimum Media.