David Hlynsky a mers pe urmele străbunilor săi care îşi aveau origini în Polonia. Interesat să afle cât mai mult despre societea ţărilor din fostul bloc comunist, în acele vremuri, şi încurajat de un grup de prieteni talentaţi şi creativi, a pornit, în 1986, spre spre Europa.
A fost surprins să întâlnească oameni inteligenţi, cultivaţi şi talentaţi, despre ale căror calităţi era sceptic la început, pentru că, de peste ocean, acestea erau percepute distorsionat de către străinii care nu avuseseră prilejul să viziteze aceste ţări. Aceste idei preconcepute l-au făcut să creadă iniţial că pe pământul de unde provenea bunicul său se întâmpla tot ce putea fi mai rău.
Ca să se convingă prin propriile lui simţuri de adevărata faţă a societăţii din fostul bloc comunist, s-a hotărât să meargă cu prieteni lui în câteva ţări ale spaţiului din spatele aşa-numitei Cortine de Fier.
S-a înarmat cu aparatul de fotografiat şi mai multe broşuri despre obiceiurile şi locurile pe care ar fi vrut să le vadă neapărat şi a pornit la drum.
„În broşurile turistice scria că poţi da de necaz dacă faci fotografii pe stradă, dar ,mie nu mi s-a întâmplat niciodată aşa ceva. Am întâlnit artişti, scriitori şi oameni care erau atât de bine informaţi, cu nu m-aş fi aşteptat. Eu eram un ignorant, comparativ cu ei, pentru că nu aflasem până atunci mai nimic despre ei”, a constatat artistul care recunoaşte că experienţele trăite atunci l-au făcut să vadă altfel cultura consumerismului care se manifesta plenar în ţările occidentale.
După ce a developat filmele în studio, a cercetrat fotografiile pe care le făcuse în oraş şi a încercat să „decodifice” conţinutul lor, mergând mai departe de o simplă imagine. În spatele ei, analizând detalii pe care nu le băgase până atunci în seamă, a descoperit un alt gen de lume, mai săracă, poate, din punct de vedere economic şi financiar, dar mai bogată ca expresie de viaţă.
„Ni se spunea că diferenţa dintre Est şi Vest este libertatea de gândire, expresie şi religie. Dar în cultura mea am constatat că aceste lucruri nu erau la fel de importante pentru cei mai mulţi dintre semenii mei”, a recunoscut David Hlynsky.
Între 1986 şi 1990, Davic Hylinsky a făcut peste 8.000 de fotografii, incluv 500 care arată numai vitrine de magazin. 200 dintre aceastea se regăsesc în noua lui carte, „Window-Shopping Through the Iron Curtain”- o fascinantă descriere în imagini fără egal a unei ere a consumerismului Cortinei de Fier ce a apus o dată cu prăbuşirea Zidului Berlinului, în 1989.