Luna Noiembrie a anului 2011 aducea jocului WOW o bază de 10.300.000 de abonaţi. Cu o lună înainte, jocul se bucura de un număr de 12 milioane de abonaţi.
Star Wars: The One Republic s-a lansat la sfârşitul lunii Decembrie din 2011. Blizzard nu a oferit nicio statistică oficială de la lansarea jocului Star Wars, dar a anunţat o serie de campanii menite să revigoreze numărul de abonaţi, între care şi campania Scroll of Resurection, care ar trebui sa aducă jucătorii vechi înapoi în Azeroth.
John Lagrave, senior game producer pentru World of Warcrat, a declarat pentru Eurogamer că „urmărim unde jucătorii de wow se îndreaptă şi avem un grup de băieţi foarte deştepţi care ne realizează o serie de statistici. Bine-nţeles că jucătorii încearcă Star Wars, chiar şi echipa noastră de dezvoltare a jucat Star Wars! Eu sunt printre cei care încă mai joacă Star Wars, dar, da, am observat o scădere a numărului de abonaţi. În mod sigur această scădere trebuie atribuită jocului Star Wars, dar este atribuită şi motivului că jucătorii aşteaptă Mists of Pandaria, deci nu este deloc surprinzător.”
În acest moment, Blizzard oferă posibilitatea de a juca gratuit până atingerea nivelului 20 cu orice caracter. Oricine doreşte să meargă dincolo de nivelul 20 trebuie să se aboneze la joc şi să plătească o taxă lunară.
John Lagrave a afirmat că nu exclud posibilitatea de a mări nivelul până la care utilizatorii pot experimenta jocul, gratuit, fie că este vorba de nivelul 40 sau 60, dar şi că „în momentul de faţă suntem foarte mulţumiţi cu sistemul de abonare a jocului. Considerăm că merge foarte bine.”
Ca un jucător, actualmente „aşteptând să apară” Mists of Pandaria, trebuie să spun că această pierdere în numărul jucătorilor nu mă miră deloc. Ba mai mult, o să merg mai departe şi o să spun că lansarea Diablo III nu va ajuta deloc World of Warcraft, să nu mai pomenim de Starcraft 2 care are, la rândul său, o bază de jucători, printre care mă aflu şi eu, destul de mare.
Faptul ca Blizzard a avut o scădere de aproximativ 600.000 de abonaţi după lansarea Cataclysm, nu a fost o veste foarte bună, iar dacă cineva crede că după lansarea Mists of Pandaria există o şansă ca jucătorii să se întoarcă se îmbată cu apă rece. World of Warcraft, ca orice joc, care s-a ridicat peste cinci ani de zile deasupra tuturor MMORPG-urilor a ajuns la un punct în care pur şi simplu nu mai poate creşte, iar Blizzard ştie acest lucru. Nu trebuie să mai vorbim despre proiectul TITAN la care se lucrează pentru a înlocui WOW.
Din păcate, şi spun asta pentru că mie îmi place la nebunie povestea jocului, firul epic al acţiunii care se desfăşoară în faţa ochilor tăi, şi, nu în ultimul rând, modul prin care Blizzard a reuşit să transpună această poveste, WOW pierde din ce în ce mai mult teren. Fireşte, momentan nu este niciun motiv de panică, deoarece vorbim totuşi de un număr de peste 10 milioane de abonaţi. Hai să îi mai dăm o şansă şi să vedem ce ne poate aduce nou un…panda.