Mai mulți dintre angajații operei, printre care mezzosoprana Oana Andra, balerina Bianca Fota, regizoarea Anda Tăbăcaru Hogea, reprezentând diferitele compartimente din cadrul operei, au supus atenției vicepremierului problemele artistice, tehnice, repertoriale cu care se confruntă instituția, problemele grave ale Teatrului Național de Operetă, fuzionat cu opera în 2013, a cărui activitate a devenit practic inexistentă, problemele baletului și discriminările la care unii dintre balerini susțin că au fost supuși în ultimii trei ani, în general, problemele produse de, afirmă angajații operei, managementul defectuos din perioada fostului director general Răzvan Dincă, în prezent cercetat penal.
Angajații au depus de asemenea documente despre neregulile sesizate vicepremierului, pe care acesta a declarat că le va analiza; Vasile Dâncu a afirmat și că în următoarele zile corpul de control al primului ministru va veni la sediul operei pentru propria analiză, potrivit romania-muzical.ro.
A luat cuvântul și balerina Maria Minoiu, pentru a susține că perioada în care Johan Kobborg a fost la conducerea trupei de balet a fost una benefică atât din punct de vedere artistic, cât și pentru infrastructura tehnică folosită de corpul de balet, puncte de vedere expuse și într-o petiție semnată de alți 30 de balerini, însă combătute în cadrul întâlnirii de alți balerini din corpul de balet.
S-au adus clarificări și în ceea ce privește nota internă emisă ieri de directorul economic al Operei, care prevedea că anumite persoane care nu mai au contracte cu opera să nu mai poată intra în instituție. Elena Niculescu, directorul economic, a precizat că a acționat în spiritul reglementărilor interne de a căror îndeplinire răspunde și că pe nota originală nu au existat decât 7 nume, adăugirile cu pixul ale numelor Emil Popescu și Alina Cojocaru neaparținându-i.
Balerina Alina Cojocaru a fost de asemenea prezentă la această întâlnire, declarând că sensul tuturor acțiunilor ei a fost să servească arta, că spectacolele aduse în cadrul operei au necesitat un număr mai mare de balerini, pentru care s-au realizat audiții deschise, încercând să intre într-un dialog cu publicul numeros din sală. Vicepremierul Dâncu a rugat-o de două ori să renunțe la această formă de comunicare, nepotrivită contextului întâlnirii, în condițiile în care și ceilalți vorbitori au susținut un monolog, nu un dialog cu cei prezenți în sală.
S-au adus de asemenea precizări despre înțelesurile conceptelor de teatru de repertoriu și teatru de proiect, vicepremierul apreciind că o instituție precum o operă națională trebuie să funcționeze ca un teatru de repertoriu.
Vicepremierul Vasile Dâncu a vizitat apoi spațiile tehnice și din spatele scenei unde-și desfășoară activitatea artiștii Operei Naționale București, apreciind într-o declarație acordată jurnaliștilor că a apreciat atmosfera civilizată în care s-a desfășurat întâlnirea și că opera are într-adevăr nevoie de mai mult sprijin, pentru rezolvarea multiplelor probleme existente manageriale, tehnice și artistice. Vicepremierul sprijină ideea numirii urgente a unui nou director general interimar, în urma unor consultări între toate părțile implicate.