Miluţă Flueraş a participat, sâmbătă, la Cluj-Napoca la un work shop şi la prezentarea expoziţiei sale „Taking my time to pay an homage”, evenimente care au avut loc în cadrul Photo România Festival, potrivit Mediafax.
„Mă bucur foarte mult să văd expuse aceste 15 fotografii, este prima expoziţie cu ele pe print, nu au mai fost prezentate niciodată într-o expoziţie, ci au fost vizionate on line, printre acestea figurând şi ultima fotografie oficială, să spun aşa, făcută în Colectiv. Am făcut expoziţia la invitaţia organizatorilor Photo România Festival, este un cadru potrivit, pentru că, în Bucureşti, lumea este mai apropiată de subiect. La Cluj, poate şi mai mulţi oameni îşi vor aminti ce s-a întâmplat atunci. A fost destul de greu să le selectez, mai ales când e vorba cu fotografii care au un conţinut emoţional aparte. A fost destul de dificil să aleg fotografii care reprezintă cel mai bine ce s-a întâmplat înainte de acel moment, care era atmosfera, şi care surprind cât erau oamenii de fericiţi şi nu se aşteptau la nimic rău”, a spus Flueraş.
Acesta a subliniat că se bucură că a reuşit să facă fotografiile care au rămas, acum, nişte amintiri pentru familiile celor care şi-au pierdut viaţa în Clubul Colectiv, fiind şi o mărturie în timp, cu o valoare documentară.
„Eram prieten cu trupa Good by to Gravity, i-am fotografiat de la primul lor concert. În seara de 30 octombrie 2015 am mers la concertul din Colectiv pentru că eram fanul trupei dar şi pentru că îmi place să fotografiez concerte. Am ajuns devreme, printre primii, am discutat cu mai multe persoane, dintre care multe nu mai sunt printre noi. Concertul a început la ora 22, atmosfera era deosebită, era multă energie, publicul era încântat de noul material muzical al trupei. Nimic nu prevestea ceea ce avea să se întâmple. Ştiam că urmau să fie efecte pirotehnice, dar nici când s-a aprins stâlpul nu s-a panicat lumea, nici eu”, a mai spus fotograful.
Miluţă Flueraş şi-a amintit cum, la a doua jerbă de artificii, fiind lipit de scenă unde fotografia, a simţit o scânteie pe cap care l-a ars puţin.
„Am fotografiat jerba, am prins puţin din ea, apoi am văzut că s-a aprins stâlpul, ardea în plan vertical. Am stat câteva secunde, dar când am văzut că nu s-a întâmplat nimic şi focul nu era stins, mi-am luat geanta şi m-am îndreptat spre ieşire. Începuse panica, oamenii s-au împiedicat, au căzut, m-am trezit între ei şi nu am mai putut înainta. Flacăra m-a surprins către ieşire, când mai aveam câţiva metri până în faţa uşii. Încercând să ies, mi-am abandonat camera care mi-a fost recuperată de un prieten, dar am intrat târziu în posesia ei, deoarece eram în spital”, a rememorat acesta.
Fotograful a fost uimit să vadă că a capturat imagini involuntar, cu flăcările din incendiu, camera rămânând deschisă în timp ce se îndrepta spre ieşire.
„A fost ciudat să găsesc imagini despre care nu îmi amintesc să le fi făcut. În seara concertului de la Colectiv am făcut sute de fotografii, dar 92 au fost editate ulterior, iar dintre acestea 15 le-am prezentat la expoziţie. Când am văzut fotografiile a fost emoţionant dar şi dificil, trecuseră două luni”, a precizat fotograful.
Miluţă Flueraş a început să facă fotografii de concert în anul 2008 iar în 2010 a trecut la fotografiat concerte mari, cum ar fi cele de la AC/DC, Metallica, Gun s and Roses. Printre motto-urile sale prezentate în cadrul work shop-ului de la Photo România Festival referitoare la fotografie, se numără „Tratează fiecare fotografie ca pe ultima”, „Fotografia este o călătorie fără destinaţie”, „Ingredientul secret al fotografiei sunt eu”.
Miluţă Flueraş şi-a reînceput activitatea de fotograf după două luni de spitalizare, aflându-se acum într-o perioadă de recuperare, pielea sa fiind, încă, sensibilă.