Carla Fracci, una dintre cele mai faimoase balerine din lume, a fost apreciată în toate teatrele din lume pentru talentul ei înnăscut. În 1981, artista a primit titlul de „prim-balerină absolută” pentru eleganţa şi interpretările sale unice, potrivit mass-media italiene citate de EFE.
Carla Fracci s-a născut la Milano, la 20 august 1936 şi a început să studieze baletul la Şcoala Teatrului Scala din Milano, la vârsta de 10 ani.
După absolvire, în 1954, Carla îşi desăvârşeşte pregătirea în stagii desfăşurate la Paris, Londra şi New York. După numai doi ani de la terminarea studiilor devine solistă, iar în 1958 primeşte titlul de prim-balerină la Scala din Milano. Până la sfârşitul anilor ’70, va dansa cu toate marile companii de balet din lume, printre care American Ballet Theatre, Royal Ballet, Stuttgart Ballet, Royal Swedish Ballet, London Festival Ballet.
Fracci a interpretat cu mult talent şi rafinament roluri din repertoriul romantic, precum Giselle, Odette/Odilia, Julieta, Silfida, Swanilda sau Francesca da Rimini. Printre partenerii ei de scenă s-au numărat Rudolf Nureev, Vladimir Vasiliev, Mihail Baryshnikov, Amedeo Amodio, Paolo Bortoluzzi, Erik Bruhn.
Poetul italian Eugenio Montale a numit-o „eterna balerină„, iar Charlie Chaplin a fost remediabil cucerit de ea după ce a asistat la unul dintre spectacolele sale.
La sfârşitul anilor ’80, Carla Fracci a condus compania de balet a Teatrului San Carlo din Napoli. A fost, de asemenea, directoare a companiei de balet Arena di Verona (1996-1997) şi a companiei Teatrului de Operă din Roma (2000-2010). De asemenea, a fost ambasadoare a Bunăvoinţei pentru FAO (Organizaţia Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură) şi a luptat împotriva desfiinţării unor corpuri de balet clasic.
Citeste si Celebru scriitor pentru copii, mort de insuficienţă renală
În 2012, a lansat un apel disperat către preşedintele italian de la acel moment, Giorgio Napolitano, pentru salvarea baletului clasic: „Dansul clasic a dat prestigiu ţării noastre şi este trist ca azi să fie considerat rezidual. O artă nobilă ca aceasta nu poate fi tratată ca o Cenuşăreasă„.