Preot român, prins în Iadul din Israel: „Ceea ce este la televizor este o mică parte. Erau oameni ciuruiți pe stradă”

Mai mulți români, care au fost prinși în coșmarul din Israel, speră să se întoarcă cât mai repede înapoi acasă. Vorbim de un grup de 56 de pelerini din Maramureș și Cluj, unii dintre ei fiind pentru prima dată în afara țării.
Alina Costache
08 oct. 2023, 17:24
Preot român, prins în Iadul din Israel:

Preotul Mircea Lung, care se află alături de ceilalți pelerini, a povestit experiența înfiorătoare trăită în Israel, după ce a izbucnit războiul dintre israelieni și palestinieni. Preotul a spus că a văzut oameni morți pe stradă, soldați înarmați, filtre de securitate și tot felul de lucruri de care nu vrea să-și mai aducă aminte.

Citește și Imagini zguduitoare, Israelul sub asediu! Scene de război pe aeroportul din Tel Aviv. Turiștii sunt atacați cu rachete! E mai rău ca în Ucraina

Grupul de români era cazat în Palestina, însă ulterior a fost mutat într-un hotel din Ierusalim.

„Am ajuns la hotel ieri după-amiază, în jurul orei 16:00, de atunci n-am mai ieșit din hotel. În noapte am auzit ceva sunete mai suspecte, dar credem că a fost de la motociclete, sperăm că au fost de la motociclete. La un etaj superior al hotelului este o nuntă. Acolo oamenii păreau că nu sunt foarte afectați de această situație, dar până la urmă și noi, care am venit din România în Țara Sfântă, suntem oarecum afectați. Majoritatea dintre pelerinii care sunt cu noi este pentru prima dată când ies din țară, când vin aici și nu s-au mai confruntat cu așa ceva. Armata este pe străzi, soldați înarmați, filtre, pregătiri de trageri. La punctele de trecere erau puse baricade din beton iar deasupra saci cu nisip. Este ca la război.

Până acum n-am avut probleme, am reușit să ajungem la hotel în Ierusalim. Sperăm ca astăzi să ne reîntoarcem acasă. Chiar dacă nu aterizăm la Cluj-Napoca și aterizăm în altă parte din țară, n-ar fi o problemă, doar să ieșim de aici, ne dorim să ne vedem familiile. Avem informații că la ora 16:30 va fi o aeronavă către România. Oricum ni se termină cazarea la ora 12:00 și ieșim din hotel, pentru că majoritatea dintre pelerini, fiind ultima zi de pelerinaj, n-au mai avut bani și n-ar mai putea sta mai multe zile. Am fost în legătură permanentă cu ambasada și ne-au informații la cald, cum au primit și ei”, a afirmat preotul Mircea Lung.

„Ceea ce este la televizor este o mică parte. Erau oameni ciuruiți pe stradă”

Preotul a dezvăluit că ceea ce văd oamenii la televizor e doar o mică parte și că nu se compară cu realitatea înfiorătoare de acolo.

Citește și România acordă ajutor medical victimelor din Israel. Rafila: „Sunt alături de victimele nevinovate și de familiile lor”

„Ceea ce este la televizor este o mică parte. Pur și simplu, oameni ciuruiți pe autostradă, pe stradă. Am văzut un microbuz de 8 persoane în care toți cei care erau acolo au fost ciuruiți și pur și simplu au rămas morți în microbuz. El părea surprins și era neliniștit. Și noi am aflat acest lucru în jurul orei 09:00 ieri, aflându-ne la așezământul românesc de la Ierihon.

După ce am ieșit de acolo, am primit informația ca de îndată să ne întoarcem la hotel. Hotelul se află în Palestina. Am intrat foarte greu în Palestina, erau porți ferecate și armata era la intrare și nu ne-a lăsat. La una dintre ele n-au apucat s-o închidă, pentru că era o chestiune de poate 5-10 minute în care au închis această poartă. Am reușit să intrăm la hotel, iar când ne-am reîntors, n-au vrut să ne lase să ieșim. Însă le-am spus că avem zbor spre țară și ne-au lăsat. Toate mașinile, percheziționate, oamenii, perchezițonați și am ajuns în zona Ierusalim. Acolo este o zonă aproape de hotelul nostru în care poliția a baricadat toată zona. Câteva străzi au fost blocate, mașini oprite și oameni care erau percheziționați, lipiți de perete și îi direcționa armata. Toate cele 56 de persoane din grupul nostru sunt din Maramureș și Cluj și sunt panicați. Dimineața, la ora 05:00, a venit cineva în cameră să ne întrebe de situație.

Părintele cu care sunt cred că a dormit două ore în noapte asta, având speranță că poate plecăm mai repede de aici sau vine un avion sau ceva de genul. Bagajele sunt făcute, numai să plecăm. Părintele a dormit îmbrăcat…când ne sună, să plecăm. După ce am ieșit de la Ierihon, am primit informații despre ceea ce se întâmplă și trebuia să ajungem la râul Iordan. Am trecut pe lângă o parte din râu și se întrebau că de ce nu intrăm. După jumătate de oră tot am primit telefoane din țară și am fost nevoiți să le spunem că este un conflict armat.

După ce am văzut situația de pe autostradă, și-au dat seama. Sunt femei de 70 de ani. Ne-am speriat, dar cei de la ambasadă ne-au liniștit și ne-au spus că fac tot ce pot pentru a reveni acasă. Când am ajuns în Palestina, un grup de români se caza la hotel. Ei n-au știut ce s-a întâmplat și nici nu le-am spus, pentru că repede ne-au luat bagajele din cameră să putem ieși. Ne-am întâlnit cu foarte multe grupuri de români care sunt în Țara Sfântă săptămâna aceasta. Preasfințitul Iustin, Episcopul Maramureșului și Sătmarului a fost în legătură permanentă cu noi și a făcut tot ceea ce i-a stat în putință să putem ajunge acasă”, a povestit preotul la Digi24.

MAE: 346 de români și străini au fost repatriați din Israel în noaptea de sâmbătă spre duminică

Ministerul Afacerilor Externe a transmis că, în urma demersurilor efectuate de Celula de Criză, 346 de cetăţeni români şi străini au fost repatriaţi din Israel, în noaptea de sâmbătă spre duminică, cu două curse operate de compania TAROM – 189 prima cursă, respectiv 157 cu al doilea zbor -, măsură luată în contextul deteriorării situaţiei de securitate din Statul Israel şi Fâşia Gaza.

De asemenea, Ministerul Afacerilor Externe a anunțat că se fac toate demersurile necesare ca un grup de 92 de români, ajunși pe teritoriul Iordaniei din Israel, să fie repatriați, în contextul situației periculoase din Israel și Fâșia Gaza.

Spynews
Alertă! Vulcanul Etna a erupt. Aeroportul din Catania a anulat toate zborurile
Bzi.ro
Brigitte și Florin Pastramă, condamnați penal! Ce au decis judecătorii în dosarul măștilor
Fanatik.ro
Vacanță de coșmar pentru o turistă care a mers cu mașina în Grecia. Ce a pățit la puțin timp după ce a ajuns în Halkidiki. Ți se poate întâmpla și ție
Capital.ro
Vestea dimineții despre Corina Chiriac. Marea artistă a....
Playtech.ro
S-a schimat legea, acum! Poți să rămâi pe loc fără permis
DailyBusiness
Fermierii români primesc mai mulți bani de la stat! Se dau 310 milioane de euro!
Adevarul
Cum a rămas România fără uriașele păduri seculare. Planul eșuat al lui Ceaușescu de reîmpădurire a țării
Spynews
Lovitură grea pentru Cătălin Cherecheș! Socrii fostul edil au fost condamnați la închisoare
Cum și-a dat seama Lidia Buble că suferă de psoriazis: „Am ignorat total situația”. Consideră că s-a vindecat datorită rugăciunilor tatălui ei
Evz.ro
Așa sunt păcăliți românii. Ce se ascunde în spatele cosmeticelor BIO
Impact.ro
ȘOC! I-au ieșit sânii voluptoși din sutien! Mădălina Ghenea, poziții de INFARCT în dormitor, s-a văzut TOT
Prosport.ro
FOTO. Face avere din imaginile cu ea dezbrăcată, iar acum a câștigat un concurs de tras palme între femei!
wowbiz.ro
Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?
Cancan.ro
Povestea lui Antonio, băiatul din satul Gura Vitioarei care nu a vorbit deloc până la 8 ani. Ce note a luat la Evaluarea Națională 2024
Playsport.ro
Aparițiile astea ale Mădălinei Ghenea trebuie INTERZISE! A pozat iar cu toate secretele la vedere și a "scăpat" imaginile pe net
kanald.ro
Cine este principalul suspect în cazul atacului cu acid din Călărași! Anchetatorii au aflat că acesta nu a acționat singur
Capital.ro
ELENA UDREA va fi eliberată? Veste uriașă pentru fostul ministru. Va primi despăgubiri
StirileBZI
Izvorul „Elixirul vieții”, secretul nemuririi descoperit de Ceaușescu! Cea mai pură apă din lume!
Prosport.ro
FOTO. Antonela, răsfățată de milionarul Paszkany! Așaa arată tânăra care primește orice dorește
stirilekanald.ro
„Ei i-a plăcut viața, el a stat acasă ca prostu'” Bărbat din Iași, tată a 5 copii, s-a sinucis după ce soția a
Aspretele filmat pentru prima dată pe timp de noapte în râul Vâlsan: un pește fosilă vie, pe cale de dispariție
MediaFlux
JOE BIDEN, anunț privind RETRAGEREA! CUTREMUR în SUA
Shtiu.ro
În ce regiune se găsesc cei mai inteligenți români? Cei mai prosti nu sunt moldovenii!