Tânăra de 21 de ani, care lucrează pentru SumOfUs în calitate de cercetător, se afla într-o cameră virtuală pe Horizon Worlds, o platformă metaverse lansată în decembrie anul trecut în SUA și Canada. Era în cameră cu două avatare bărbați, care au început să făcă tot felul de comentarii obscene, în timp ce unul era foarte aproape de ea.
SumOfUs a inclus şi un clip al evenimentului în raportul său din această lună, axat pe violența sexuală, discursul instigator la ură și problemele de moderare a conținutului la Meta, compania deţinută de Mark Zuckerberg.
Hărțuirea sexuală este o problemă pe care SumOfUs o cercetează de mai multă vreme. La începutul acestui an, o altă femeie, pe nume Nina Jane Patel, s-a plâns că a fost „practic violată în grup”, la un minut de la conectarea la Horizon. Un grup de trei până la patru avataruri bărbați au hărțuit verbal și sexual avatarul ei, care a devenit „o țintă pentru remarci sugestive și lascive din cauza aspectului exterior feminin al avatarului ei”, se arată în raportul SumOfUs.
„În 60 de secunde de la alăturare, am fost hărțuită verbal și sexual. 3-4 avatare masculine, cu voci masculine, în esență, dar practic, mi-au violat avatarul și au făcut fotografii. În timp ce încercam să scap, au strigat: „«Nu te preface că nu ți-a plăcut»”, a afirmat Nina Jane Patel.
Citeşte şi Cea de-a VI-a ediție Bucharest Tech Week se mută în Piața Constituției
Un alt utilizator, Chanelle Siggens, a fost abordat de un jucător din „Population: One”, un joc VR creat de un editor deținut de Meta, când „avatarul acestuia a simulat că ejaculează pe avatarul ei”, potrivit raportului. De asemene, este tot mai mare numărul celor care acuză că au fost hărțuiți de mai multe ori pe săptămână pe aceste platforme virtuale.
În timp ce Meta a adăugat câteva măsuri de siguranță pe măsură ce aceste rapoarte au apărut, SumOfUs consideră că aceste acțiuni nu sunt suficiente pentru a reduce hărțuirea sexuală în metavers. În plus, aceste comportamente se întâmplă în alte aplicații în afară de cele deținute de Meta. Multe dintre ele sunt accesate prin Oculus Quest de la Meta, producătorul de căști achiziționat de Meta în 2014.