Criticii s-au întrecut în superlative spre a putea descrie „Leonardo da Vinci: Pictor la Curtea din Milano”, care va fi deschisă publicului de pe 9 noiembrie 2011 până pe 5 februarie 2012. Expoziţia reuneşte 9 dintre cele numai 15 sau 16 tablouri cunoscute ale maestrului. Din nefericire, cel mai faimos tablou, „Mona Lisa”, a rămas la Luvru, iar „Cina cea de taină” este o frescă murală şi a rămas la Milano. Spre deosebire de alte expoziţii Da Vinci, care au urmărit evoluţia lui ca inventator şi cercetător, aceasta urmăreşte tehnicile sale de pictor.
„Cred că avea mereu în cap ideea unui lucru a cărui perfecţiune era imposibil de realizat. Şi, pentru a ajunge acolo, a lucrat din greu la un grup incredibil de mic de picturi. În consecinţă, prefera să abandoneze un tablou decât să vadă ceva nou şi să picteze pentru un câştig comercial oarecare”, a declarat Luke Syson, curatorul expoziţiei.
Printre capodoperele prezentate se numără şi ambele versiuni ale „Madonei de pe stânci”, ce aparţin Luvrului şi, respectiv, National Gallery. Este inclus şi un mister demn de celebrul roman al lui Dan Brown, „Codul lui Da Vinci”. Tabloul „Christ as Salvator Mundi” a fost doar de puţină vreme atribuit maestrului, iar paternitatea sa este încă în discuţie. Au mai fost aduse la Londra „Portretul unui muzician”, de la Biblioteca Ambroziană, „Sfântul Ieronim”, de la Vatican, „Doamna cu hermină”, de la Cracovia şi „Madonna Litta” de la Muzeul Ermitaj din Sankt Patersburg. Tablourile sunt însoţite de desene împrumutate din colecţia Reginei Elisabeta a doua, care posedă cel mai mare număr de lucrări ale lui Da Vinci din întreaga lume.