Realizatorul emisiunii „Punctul culminant” de la România TV începe prin a-şi pune două întrebări, dacă echipa de filmare care s-a deplasat la domiciliul Andreei Esca a fost echipată corespunzător, respectiv, dacă jurnalista a continuat să se ducă la serviciu după ce a aflat că Alexandre Eram este infectat.
„M-am uitat și eu, ca mai toată lumea, la capodopera media a trustului care a poreclit o generație. La prima vedere, orice om care a trecut printr-o televiziune constată că Esca dă interviu “pe skype” cu lavaliera în piept. Ceea ce noi, ăilalți, n-am reușit vreodată. Sper ca măcar cameramanul și producătorul de locație și-au luat costume de apicultori pe ei pentru înșelătoria cu public și au încasat prime de joc în avans ca să se duca acolo. Rămâne, însă, marea întrebare pe care nu i-a pus-o nimeni: câte zile s-a mai dus Nemuritoarea cu roșu-n gât la muncă fără să le spună colegilor că soțu-i infectat?„, se întreabă retoric jurnalistul.
Citeşte şi Alex Dima, MESAJ DUR după interviul cutremurător al Andreei Esca. „Opriţi-vă! O să murim cu zile!”
Victor Ciutacu aduce în discuţie, apoi, cazul postului de televiziune Antena 1, şi el afectat de epidemia de coronavirus. Realizatorul România TV face o comparaţie între modurile de abordare a cazurilor de COVID de către cele două mari televiziuni.
„Astfel, privind retrospectiv, a fost mai mishteaux epopeea Covid la Antenă decât la Pro. Acolo s-a mers pe puterea grupului, erau toți uniți la suferință, fiecare cum știa el mai bine. Marcel Pavel cânta și se jelea, Alina Pușcaș mulțumea Cerului că a avut oportunitatea să se îmbolnăvească și să facă un week-end la cort pe Instagram, Andrei Ștefănescu se infecta și-n viteză maximă spre spital își pupa apăsat copilul. Iar toți la un loc, în ferestre bine meșterite, arărau așa ca o mare familie. Lovită de microb, da’ familie. Dincoace, la postul recent vândut chinezilor, e ca pe vremea lu’ Deng Xiaoping. Există Zeița și restul lumii, Liderul Spiritual și activul de partid, Cea-Al-Cărei-Salariu-Nu-l-Știe-Nimeni și muncitorii. Redacția de știri s-a conformat prima amenințării avocațiale cu judecata și a tăcut mereu despre același lucru până când s-a dat porunca de la Stăpânire. Care s-a îndeplinit magistral, întocmai și la timp, ceas chinezesc cu mecanism elvețian. Nemuritoarea a devenit subit om, a recunoscut că a comis niște mici și regretabile erori, a vărsat demonstrativ niște lacrimi și lumea o căinează în cor. Iar CTP, consecvent cum îl știm, o repune pe soclu. Despre restul cetățenilor din Pro TV infectați, pomeniți și ei în treacăt în comunicatul de presă, nici un sunet. Pot să și crape, oricum sunt neinteresanți. Una peste alta, repet, sunt mai haioși ăilalți. Dar au și mici scăpări. Eu aș fi băgat-o și pe Mirela Boureanu Vaida în poveste. Da’ n-o fi vrut femeia să-și lase copiii acasă, să-i piardă pe Vulpița și Viorel de clienți și să cucăie aiurea prin containere…„, scrie Victor Ciutacu.
În finalul textului său, realizatorul emisiunii Punctul culminant declară că este în asentimentul celor care arată cu degetul către Andreea Esca, şi asta deoarece „nu există suferință glamour”.
„Citesc pe facebook reacții inflamate. Vai, lumea meschină și rea nu rezonează cu suferința femeii. Așa și e. Pentru că nu există suferință glamour. Boala-i boală. Poveștile bling-bling, cu zeități coborâte din greșeală prin spitalele de muritori, montate artistic pe fundalul inimioarelor de instagram, sunt bune pentru audiență (nici măcar aia foarte spectaculoasă), dar atât. E un patetism nenatural, căznit, de Bollywood. Mai lipsea Salman Khan să cânte durerea-n pași de dans. D-aia râde lumea de voi”, conchide jurnalistul Victor Ciutacu.