„Dacă un regizor de filme de propagandă ar fi aranjat această scenă, nu cred că ieșea mai bine decât în această realitate a cadrului. Această poză este un clișeu în sensul reperelor propagandistice antiburjui, anti guvernul capitalist care suge sângele poporului și își bate joc de el. Sunt puse cu precizie matematică în această poză.
Avem whiskey și șampanie. Dacă era o țuică de Văleni pe masă, era cu totul altceva. «Domle, beau o țuică de-a noastră, românească și oamenii, ca muncitorii! Îl sărbătoresc pe șefu. Fac o pauză. Care e problema?». Șampanie și whiskey sunt băuturi capitaliste ale ăstora care ne exploatează, care ne fac sclavi.
Uitați-vă la poziția domnului Orban. Domnul Orban este tolănit, nu stă. E tolănit pe acel fotoliu. Își scoate abdomenul destul de bine dezvoltat în față și trage din țigară. Ăsta este un alt reper vizual: burjuiul, capitalistul care își scoate burdihanul în față. Cuplăm asta vizual cu trabucul sau țigara de foi din mâna domnului Aurescu, din nou trabucul fiind o marcă, în caricaturile anilor ’50 fiind foarte popular burjuiul, capitalistul cu whiskey-ul în stânga și cu trabucul în dreapta, gras și uitându-se cu dispreț, chiar cu ură la popor.
Whishey-ul este la domnul Virgil Popescu, șampania dincolo la domnul Bode.
Avem și o femeie! E vorba de concepția scenei, din punct de vedere regizoral. Cum să nu fie și o femeie. Un chiolhan capitalist presupune și prezența femeilor, cu toate că doamna Turcan nu arată chiar a party girl, adică a femeie de petrecere, ci mai degrabă de femeie de partid. Pare că participă la un priveghi, mai degrabă. Dar este un chef și cu femei.
Deci, băutură, țigări, trabuc, burți revărsate, femei! Iată dușmanii poporului surprinși cu adevărata lor față.
Această poză va fi utilizată de opoziție, toți cei care vor să dea în Guvern, și au material.
Ea reprezintă pentru mine un monument de prostie din partea tuturor participanților.
Dacă lucrurile astea nu se întâmplau la Guvern, ci la o reședință privată, acasă la unul din ei, nu în sediul Guvernului României, unde totul este plătit de cetățeni, acolo sunt bunurile statului și acolo nu fumezi și nu bei. Mulți se pot gândi și la decretul 400 al lui Ceaușeascu în legătură cu consumul de băuturi alcoolice la locul de muncă. O chestiune care o agravează masiv este faptul că este vorba de sediul Guvernului. „, a declarat Cristian Tudor Popescu.
Gazetarul spune că, totuși, actul lui Ludovic Orban de a se autoamenda este un progres față de acțiunile cuiva precum fostul președinte Traian Băsescu.
„Apoi, dacă să zicem în locul domnului Orban era Băsescu, credeți că poza asta ar fi avut vreun efect dăunător asupra imaginii lui Traian Băsescu? Domnul Orban reprezintă un progres față de domnul Băsescu. Să ne amintim că fostul președinte a consumat bpăuturi alcoolice la un restaurant, împreună cu domnul Gigi Becali, după care a plecat cu mașina personală, conducând sub influența băuturilor alcoolice. Nu a răspuns niciodată pentru acest gest, cu toate că l-a făcut în văzul întregii țări.
Însă, acum, domnul Orban, îngrijorat de pierderile de imagine ale sale și ale partidului, s-a dus la băieții domnului Vela să se autoamendeze, practic.
Dacă nu ne aflam în pandemie, în mijlocul acestor discuții despre relaxare, despre masca pe figură în spații închise, despre dezinfectare, boală, teste șamd, mesajele fiind de austeritate și disciplină, cerute de către Guvern, efectul ar fi fost neglijabil sau amuzant”, a afirmat acesta.
Cristian Tudor Popescu mai consideră că poza poate alimenta și teoriile conspirației.
„Cei care cred în așa ceva pot să se înmulțească, pentru că văd niște oameni pentru care COVID nu există. Nimeni nu poartă mască, nu se respectă nicio distanță, nimic din ceea ce ni se cere nouă să facem, prin urmare nu există niciun COVID. «Ăștia își bat joc de noi, haideți să credem în aceste teorii».
Impactul mediatic al acestui clișeu va fi puternic și pe termen lung”, a spus gazetarul.