La spectacol a participat și fiica de 11 ani a lui Florin Piersic Jr., iar întâmplarea a fost povestită într-o postare pe Facebook de mama acesteia, actrița Dorina Chiriac, scrie digi24.ro.
Citeşte şi Fosta soţie a lui FLORIN PIERSIC JUNIOR va fi operată, după ce medicii au descoperit că are…
„Ultimul monolog e pentru bunica Soniei și-a lui Sașa”, continuă de pe scenă cel mai bun actor. Fetița se face dintr-o dată dreaptă. Atentă ca un animal de câmp la un anume foșnet. „O să plâng”, fetița plânge. Mama o ia în brațe. Fetița ascultă monologul. E despre zâmbet. Fetița e atentă. Zâmbește. Plânge și zâmbește. „E frumos.” În fața scenei sună un telefon. Actorul cel mai bun spune povestea mai departe. Și plânge și zâmbește. Ca fetița. Și sună telefonul. În primul rând, la prima masă, sună un telefon sub zâmbetul actorului. Sub ochii care nu lasă nici o lacrimă să curgă. Sună. Publicul ignoră telefonul. Actorul ignoră telefonul. Se luptă cu tot ce îi contrazice simțurile, se calcă în picioare prin toate dinăuntrurile, moare, învie, umblă, construiește poduri de emoție, dărâmă, construiește iar. Și telefonul sună. „Gata”, spune încet și calm actorul. „Nu pot. E umilință. E absurdă situația. Nu-i drept. Spectacolul se încheie aici. Vă mulțumesc. Atât a fost. Mulțumesc, Sonia, că ai venit de ziua ta. Vă mulțumesc”. Actorul cel mai bun a ieșit în culise simplu. Și nu a mai intrat. Adică nu a mai ieșit. Că la aplauze se iese. Publicul a aplaudat.
Actorul cel mai bun nu a ieșit.
Aplauzele s-au oprit”, a scris Dorina Chiriac.
Smartphone-urile și rețelele de socializare au schimbat modul în care se comportă spectatorii la un spectacol de teatru, atrăgea atenția Oana Pellea, într-un interviu la emisiunea În Fața Ta. Actrița a povestit că a fost nevoită chiar să oprească o piesă în desfășurare ca să îi roage pe telespectatori să pună telefoanele deoparte.
„Îmi înregistrează spectacolul sau răspund la telefon. Și o să se schimbe din ce în ce mai mult. Am introdus o replică într-un spectacol care permite asta. De obicei doamnele sunt pe Facebook în sala de spectacol. Și doamne care stau în primul rând. Ceea ce este incredibil este că noi îi vedem. Știți ce cred: acest fapt de a sta în întunericul sălii ai senzația că ești anonim, că nu te vede nimeni, că ești ferit de orice, că ceea ce se întâmplă pe scenă este o altă realitate, că ceea ce se întâmplă pe scenă este o realitate care nu se poate întrerupe pentru că e deranjată…e ca la film”, a spus actrița la emisiunea „În fața ta”.
Citeşte şi Florin Piersic, PRIMA DECLARAŢIE după moartea Tatianei Iekel
Cum afectează telefoanele mobile desfășurarea unui spectacol de teatru
Închiderea telefoanelor sau punerea acestora pe modul silențios este una dintre regulile de bun simț cel mai des încălcate în sala de teatru. Numeroși actori s-au plâns că spectacolele sunt întrerupte de telefoanele care sună neîncetat, iar nu de puține ori spectactorii se opresc să și răspundă la apeluri.
Site-ul Yorick.ro remarcă faptul că astfel de momente periclitează desfășurarea spectacolelor la cele mai înalte standarde, pentru care actorii se pregătesc chiar și luni de zile: „Este demonstrat științific că o persoană care desfășoară o activitate creativă și este întreruptă, are nevoie de zece până la cincisprezece minute ca să revină la starea anterioară de creație. Ori un actor, în acel moment de țârâială continuă, riscă să-și piardă ritmul replicilor, gesturilor, starea, inspirația și așa s-a sfârșit cu pogorârea îngerului. Munca celor de pe scenă este afectată sau înălțată direct proporțional de ceea ce se întâmplă în sală. Pornim de la premisa falsă că numai cei din fața noastră trebuie să ofere, însă cum să primești dacă tu nu ești acolo? Un spectator, printr-un bilet plătit, își arogă dreptul de a nu își închide telefonul, de a scrolla la nesfârșit, uneori chiar de a vorbi la telefon și chiar de a pleca. Dar dacă un actor s-ar opri și ar refuza să mai joace din cauza telefoanelor care sună și sună… Ar fi scandalos, nu-i așa? Și totuși nu o fac, cel mult inventează o cioacă și merg mai departe”, scrie Yorick.ro.