Trapperul Gheboasă a urcat pe scenă la Alchemy în cadrul festivalului Untold din ediția din 2023, în data de 4 august. În înregistrările distribuite pe internet, se poate observa cum admiratorii își amintesc fiecare vers și îl acompaniază pe artist cu cântece și dansuri, chiar dacă conținutul melodiilor sale promovează consumul de substanțe interzise sau manifestări violente.
Citește și: Zanni vrea din nou bătaie la RXF! Ce spune trapperul după ce l-a făcut praf pe Gheboasă
Se poate observa în înregistrări faptul că cei mai mulți dintre oamenii prezenți la concertul lui Gheboasă sunt adolescenți. O serie de personalități publice au emis diverse reacții cu privire la prestația lui Gheboasă la Untold. Cântărețul Cezar Ouatu a transmis un mesaj ironic pe platforma Facebook. În postarea sa, a inclus și un videoclip în care apare trapperul Gheboasă, în timp ce mulțimea de fani îl însoțește cântând și dansând.
„Noua generație … “idoli” vs fani … no comment!!!Ce voce, ce mesaj, ce producție și ce bine sună viitorul”, a scris ironic Cezar Ouatu.
De asemenea, sociologul Gelu Duminică și-a exprimat punctul de vedere. Conform opiniei sale, Gheboasă nu ar trebui să fie condamnat.
„Văd lumea oripilată de versurile muzicilor cântate pe scena UNTOLD de câțiva artiști extrem de populari în rândul tinerilor și adolescenților (gen Gheboasa). Se propune stropirea cu aghieazmă mare, se leșină de grija viitorului și se induce ideea că cei ce sunt acolo în public reprezintă un pericol pentru națiune.
Cu siguranță, versurile sunt extrem de vulgare și pline de mizerie. Eu nu consum muzica asta și nici nu cred că o voi consuma vreodată. Din păcate, însă, nu pot să nu văd că nu e nimic nou sub soare cu muzica de genul ăsta și că ea a existat, sub varii forme, mai dintotdeauna.
Folclorul românesc de secolul XIX (cam de atunci avem primele surse) avea și melodii cu versuri extrem de vulgare care erau super populare în acele vremuri. Melodii de genul asta au existat și în perioada interbelică, ba chiar și în comunism (atunci erau mai cu „perdea”).
La nivel internațional, muzicile cu versuri dure, macabre și pline de înjurături sunt și mai prezente de prin anii 80, iar „muzicile de cartier” care ajung și în România anilor 90 nu sunt despre panseluțe și zbor de fluturi. Că noi am crezut că e vorba despre, e ceva ce ține de accesul nostru la educație de calitate….
Din punctul meu de vedere, ceea ce fac acum artiștii români care au astfel de muzici și mesaje nu e decât o adaptare la „piață”. Fiți siguri că dacă muzica lor nu ar avea un public consistent, s-ar reprofila: )).
Așa că nu cred că e nevoie de stropire cu aghiazmă mare și nici nu cred că viitorul ne este în pericol din cauza muzicilor celor ca Gheboasa.
Ceea ce ei reprezintă e doar un tip de subcultură muzicală (atenție „subcultură” nu însemnă ceva inferior) care există peste tot și a existat mai dintotdeauna. Și căt există public care o consumă, nu prea avem ce face.
Vorba aia: de gustibus….. (n.r. non est disputandum – dicton latin care se traduce prin ”gusturile nu se discută”)”, a transmis Gelu Duminică.