O echipă de oameni de ştiinţă de la University College London şi Universitatea din Bath le-a oferit participanţilor la studiu – 45 de studenţi cu vârste cuprinse între 19 şi 36 de ani – un test de matematică de 15 minute înainte de a le permite să folosească un joc la telefonul mobil, să folosească o aplicaţie de mindfulness sau să se joace cu o jucărie fidget-spinner, potrivit Agerpres.
Ei au completat un sondaj înainte şi după utilizarea jocului Block! Hexa Puzzle, a aplicaţiei Headspace sau a jucăriei antistres şi au notat pe o scară de la unu la patru cât de obosiţi sau energici se simţeau, potrivit
Cei care s-au jucat la telefonul mobil au declarat că se simt mai energici în comparaţie cu participanţii care au folosit aplicaţia sau jucăria antistres, se arată în studiul publicat în JMIR Mental Health.
În a doua parte a studiului, 20 de subiecţi care s-au jucat la telefonul mobil după ce au ajuns acasă de la serviciu se simţeau mai relaxaţi la sfârşitul săptămânii spre deosebire de cei care au folosit aplicaţia de mindfulness, conform chestionarelor completate în cadrul studiului, potriit Agerpres.
”Am încercat să aflăm dacă utilizarea jocurilor ar fi mai benefică pentru recuperarea după muncă în comparaţie cu aplicaţiile de mindfulness”, a declarat doctor Emily Collins de la Universitatea din Bath. ”Am aflat că jocurile depăşesc tehnicile de mindfulness în ceea ce priveşte efectele asupra recuperării după muncă”, a explicat specialista adăugând că jocurile video ”promovează detaşarea psihologică”.