Veţi avea ocazia de a îl admira pe actor şi în rolul principal, al Tatălui, alături de o distribuţie tânără: Pavel Ulici, Bogdan Mălăele, Mihai Stănescu, Lari Giorgescu, Crina Semciuc, Ada Condeescu.
„Jocul vieţii şi al morţii” reprezintă lumea după apocalipsă. Pustiul este desăvârşit şi singurătatea supravieţuitorilor, absolută. De aici, poate efectul mitologic al dramei şi rezonanţa ei filozofică. Parabola porneşte de la legenda biblică a fratricidului filtrată prin viziunea lui Dostoievski şi extinsă asupra relaţiilor dintre tată şi fii săi. Tatăl are bufoneria tragică a lui Feodor Karamazov iar Cain şi Abel nu sunt doar copii ale personajelor biblice ci, pe dublă filieră, prelucrări ale personajelor Dmitri şi Alioşa din Fraţii Karamazov.
Evident, Cain şi Abel au devenit arhetipuri reprezentând în această calitate răul şi binele, urâtul-frumosul, în fine, dionisiacul-apolinicul în termenii lui Lucian Blaga. Lovinescu nu modifică datele mitului biblic.
Tatăl, un posibil Adam alungat din Rai, îşi duce existenţa într-un nesfârşit deşert de cenuşă, alături de fiul său, Abel şi de Ana – cea care, mai târziu, va duce mai departe seminţia Omului. Sosirea lui Cain va reuşi să dea peste cap viaţa aparent liniştită şi monotonă din vastul deşert de cenuşă? „Jocul vieţii şi al morţii” este un text profund, cu implicaţii filosofice şi, de ce nu, chiar sociale?! Cu toate că piesa lui Lovinescu este impregnată puternic de un dramatism sfâşietor, spectacolul poartă amprenta inconfundabilă a geniului lui Horaţiu Mălăele îşi face puternic simţită prezenţa.
Sunteţi aşteptaţi, aşadar, la un eveniment teatral de marcă, o premieră inedită la Teatrul de pe Lipscani – „Jocul vieţii şi al morţii”, în regia lui şi cu Horaţiu Mălăele (Tatăl). Biletele pentru spectacolele de pe 5 februarie (avanpremieră) şi 6 februarie (premieră) sunt disponibile la casa de bilete a Teatrului de pe Lipscani (str. Lipscani nr. 53) şi online, pe www.bilete.ro.