RUSALII 2016. Superstitii de Rusalii
In aceasta zi, oamenii poarta pelin la brâu sau in sân, spre a fi feriti de mania ielelor;
Nu se merge la camp, pentru ca Rusaliile ii pedepsesc pe cei ce o fac cu boala zisa amorteala, dambla, luat de vant sau ologeala;
In Duminica Rusaliilor nu e bine sa te urci in arbori sau in locuri inalte si nici sa calatoresti departe de casa;
La poarta si in casa se pun flori, frunze de tei sau de nuc;
De Rusalii nu te certa cu nimeni, pentru ca poți atrage atenția Ielelor asupra ta, ceea ce iți va provoca necaz.
E bine sa ai la tine trei fire de usturoi, in sin sau la briu;
Femeile duc la biserica frunze de nuc si de tei;
De la Duminica Rusaliilor, timp de noua saptamini, nu se mai culeg ierburi de leac;
Daca in noaptea de Rusalii vei dormi sub cerul liber sau daca te vei duce la fantana, vei cadea sub puterea Ielelor, deci este indicat sa eviti sa faci aceste lucruri;
Rusaliile pedepsesc pe aceia care lucreaza in aceasta zi considerata a dansului lor, si nu o pretuiesc si sarbatoresc cum se cuvine.
RUSALII 2016. Momentul in care Apostolii încep sa grăiască in limbi necunoscute
După Pogorârea Sfântului Duh, Apostolii au primit puterea de a grai in limbi necunoscute de ei pana atunci. Au descoperit învățătura Mântuitorului si altor neamuri, in diferite limbi. Începutul a avut loc chiar in aceasta zi, a Pogorârii Duhului Sfânt, când s-au făcut înțeleși de toți iudeii veniți la Ierusalim din tot Orientul. Pelerinii neputând sa-si explice cum de puteau predica in graiuri diferite, unul dintre ei ii acuza ca ar fi „plini de must”, adică beți (FĂ. 2, 13).
Atunci Sfântul Petru a luat cuvântul pentru a-i apară pe Apostoli de o asemenea învinuire, dar si pentru a vorbi mulțimilor despre Hristos. El le-a descoperit ca se împlinise profeția lui Idil: „Iar in zilele din urma, zice Domnul, voi turna din Duhul Meu peste tot trupul” (FĂ. 2, 17, Idil 3, 1). In urma cuvântării lui Petru, trei mii de persoane au primit botezul.
Se obișnuiește sa se vorbească de trimiterea Sfântului Duh in lume, ca despre un act prin care Duhul ar lua locul lucrării lui Hristos. In acest caz, Biserica ar fi numai opera Sfântului Duh. In realitate însă, Duhul trebuie văzut întotdeauna ca Duhul lui Hristos, deci, nu trebuie văzut sau conceput ca despărțit de Hristos.