Violonista Anda Petrovici, violoncelistul Marin Cazacu şi pianistul Andrei Licareţ propun miercuri, 29 aprilie, un recital cameral de excepţie în Sala mare a Ateneului Român.
Au fost alese lucrări pentru vioara şi pian, pentru violoncel şi pian, pentru ca, la final, forţele să se adune în minunata partitură a lui Rahmaninov. Interesantă este conlucrarea între generaţii, care nu poate fi decât benefică actului artistic. Anda Petrovici, care cântă pe o vioară Gennaro Vinaccia (cca. 1770) şi Marin Cazacu, posesorul unui violoncel Lorenzo Ventapane (1820) sunt muzicieni consacraţi de o viaţă pe scenele de concert din ţară şi din străinătate.
Revenit în ţară după lungi ani de studii în străinătate, tânărul pianist Andrei Licareţ cântă mult, programe diverse în companii diverse, dar, întotdeauna, apariţiile sale reconfirmă prestanţa unui muzician adevărat. Este considerat drept un artist care „se aventurează până în miezul muzicii” (România Literară) şi a cărui „bogată maturitate artistică şi profunzime depăşesc limitele unei simple capacităţi“ (L’Unione Sarda). Integrarea sa în deja celebrul Trio PRO ARTE ― nu în locul, ci uneori în alternanţă cu tatăl său, maestrul Nicolae Licareţ, membru fondator al formaţiei ― aduce un suflu de aer proaspăt şi de tinereţe viguroasă.
În muzica de cameră, fiecare interpret este, în egală măsură, solist, dar şi parte componentă supusă întregului. A cânta împrenă, în noua formulă, este, pentru fiecare instrumentist, violonista Anda Petrovici, violoncelistul Martin Cazacu şi pianistul Andrei Licareţ, o plăcere şi o onoare.
Recital cameral
Miercuri, 29 Aprilie 2015, ora 19:00, Sala Mare
ANDA PETROVICI – vioară
MARIN CAZACU – violoncel
ANDREI LICAREŢ – pian
Program:
Biletele se pot procura de la Casa de Bilete din incinta Ateneului Român.
Program: Luni – Vineri 12:00 – 19:00
Telefon: 021.315.68.75
Pentru rezervari accesati http://goo.gl/Z2PkiS
Anda Petrovici s-a născut la Bucureşti, pe 25 martie 1954. La absolvirea cursurilor Liceului de muzică George Enescu, la clasa prof. Aniela Beldi, este şef de promoţie. În 1977, după studiile la Conservatorul de stat Ciprian Porumbescu din Bucureşti, la clasa prof. Ştefan Gheorghiu, este din nou şef al promoţiei de violonişti. În acelaşi an, participă la Cursurile de măiestrie de la Glasgow, unde lucrează cu renumiţii profesori Klaus Assmann şi Gustav Marschner.
Anda Petrovici este laureată a Concursurilor naţionale ale tinerilor interpreţi (Bucureşti, 1969 şi 1973) şi a Concursurilor internaţionale Primăvara la Praga (1976) şi Vaclav Huml (Zagreb, 1977 – când a obţinut premiul special al juriului prezidat de Henryk Szeryng – şi 1981). Imediat după terminarea studiilor superioare, ea devine membru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii George Enescu, iar în 1978 este unul dintre fondatorii Trioului Pro Arte, formaţie care ajunge să fie, în 2009, ansamblul cameral oficial al Filarmonicii bucureştene.
Împletind în chip armonios activitatea în cadrul orchestrei cu cea de solist concertist şi de muzician de cameră, Anda Petrovici a participat la numeroase turnee şi festivaluri internaţionale în Europa şi Extremul Orient. Nu o dată, critica a consemnat elogios interpretările sale. În acelaşi timp, a realizat înregistrări pentru Radiodifuziunea şi Televiziunea Română, discuri LP pentru Electrecord, discuri compact pentru BMG şi DVDs pentru AIX Records.
Din 1989, Anda Petrovici este concertmaestru al Orchestrei simfonice a Filarmonicii George Enescu, fiind prima femeie în această funcţie de la înfiinţarea orchestrei în urmă cu peste 140 de ani.
În anul 2004, a fost decorată cu Ordinul Meritul cultural în grad de Comandor.
Recent, în iunie 2009, Anda Petrovici a primit titlul de Doctor în Muzică cu Suma cum laude, susţinând Teza de doctorat intitulată Concertmaestrul: perspectivă diacronică şi postulat artistic.
Născut pe 30 septembrie 1956 la Vidra-Ilfov, Marin Cazacu a studiat violoncelul la Liceul de muzică Dinu Lipatti din Bucureşti cu profesorul Ion Urcan, apoi la Conservatorul de stat Ciprian Porumbescu cu renumiţii profesori Serafim Antropov şi Aurel Niculescu. S-a perfecţionat la Weimar cu profesorul Mezö Lászlo şi a fost asistentul maestrului Radu Aldulescu la cursurile de măiestrie de la Costineşti şi Sinaia. Marin Cazacu este laureat al concursurilor internaţionale de la Geneva, Markneukirchen, Leipzig, Bologna şi Belgrad.
Din anul 1983 este solist concertist al Filarmonicii George Enescu şi desfăşoară o activitate intensă atât în România, cât şi în toată Europa, Asia şi cele două Americi, sub bagheta unor mari dirijori: Ghennadi Rojdestvenski, Sergiu Comissiona, Cristian Mandeal, Lu Jia, Nanse Gum, Horia Andreescu, Antoni Ros Marba, Mendi Rodan, Misha Katz, Jean Périsson. A apărut în diverse formaţii camerale alături de artişti prestigioşi ca Valentin Gheorghiu, Vladimir Orlov, Radu Aldulescu, Viktor Tretiakov, Ilia Grubert, Mihaela Martin, Mirel Iancovici, Silvia Marcovici, Jeremy Menuhin şi ca membru al trioului Pro Arte (ansamblul cameral oficial al Filarmonicii George Enescu) şi colaborator al cvartetului Voces. Numele său a figurat adesea pe afişele unor mari festivaluri importante, precum cele de la Berlin, Bratislava, Bucureşti, Hong-Kong, Macao, München, Milano, Mateus, Osaka, Singapore, Seoul, Sofia, Tokio, Valencia, Veneţia.
Începând cu 1992, Marin Cazacu este cadru didactic la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, studenţii săi afirmându-se cu succes pe scene din ţară şi din străinătate. În 1998 a fondat cvartetul Cellissimo – împreună cu Alexandra Guţu, Răzvan Suma şi Olga Mănescu -, iar cu studenţii săi susţine recitaluri de 8 până la 12 violoncele în formaţia Violoncellissimo.
În 1999, Marin Cazacu a înfiinţat Festivalul Internaţional Enescu şi muzica lumii, care se desfăşoară în fiecare vară la Sinaia, în preajma aniversării zilei de naştere a marelui muzician (19 august 1881). Pentru organizarea acestui festival şi înfiinţarea primei orchestre naţionale de tineret (Orchestra Română de Tineret, sub bagheta lui Cristian Mandeal), a fost răsplătit în anul 2008 de către revistele VIP şi Actualitatea Muzicală cu Premiul pentru Proiectul anului.
În anul 2004 a fost decorat cu Ordinul Meritul cultural în grad de Cavaler, iar în 2006 a obţinut titlul de Doctor în Muzică cu Suma cum laude, susţinând lucrarea Concertele pentru violoncel şi orchestră în creaţia românească de la Constantin Dimitrescu la Pascal Bentoiu.
Înregistrările discografice pentru Electrecord, Olympia, BMG şi AIX Records sunt mărturii ale calităţilor acestui „excelent muzician“, aşa cum l-a numit Ghennadi Rojdestvenski. Pretutindeni apariţiile sale au fost comentate entuziast de public şi de presă.
Considerat drept un artist care „se aventurează până în miezul muzicii” (România Literară) şi a cărui „bogată maturitate artistică şi profunzime depăşesc limitele unei simple capacităţi“ (L’Unione Sarda), pianistul Andrei LIcareț este deja un nume afirmat. Instrucția sa muzicală parcuge etapele firești alături de renumiți profesori : Viciniu Moroianu, și Dan Dediu (compoziție) la Universitatea Națională de Muzică București, Jacques Rouvier la Conservatoarele din Paris și Berlin, Dmitri Bashkirov la Academia de vară Mozarteum de la Salzburg…. A obţinut Premiul I la concursurile Jeunesses Musicales şi Bucureşti Yamaha şi a fost distins cu Premiul Lory Wallfisch. De asemenea, a primit Premiul II la Concursul Tel-Hai şi Concursul Concertelor Shreveport. Recent, Andrei Licareţ a obţinut diploma de Graduate Performance Diploma şi Artist
Diploma la Conservatorul Peabody, unde a studiat cu ilustrul Leon Fleisher, muzician care promovează în rândul discipolilor săi moştenirea pianistică preluată de la Beethoven.
De la debutul său în 1993 cu orchestra „Jeunesses Musicales”, Andrei Licareț a acumulat un vast repertoriu, de la baroc până la muzică contemporană. A susținut deja numeroase recitaluri și concerte cu reputate orchestre din țară și străinătate, sub bagheta unor mari dirijori precum Cristian Mandeal, Horia Andreescu, Jin Wang, Arnold Ostman, Arie Vardi ș.a.. Din 2000, a susținut recitaluri la Praga, Berlin, Madrid, Istanbul, Salonic și, desigur, Paris.
Aparițiile tânărului pianist Andrei Licareț în sălile de concert din România și din străinătate l-au făcut cunoscut publicului și criticilor de specialitate care au apreciat elogios arta sa pianistică și l-au impus ca un reprezentant de valoare al generației sale.